U sklopu elementa 4 Aktivnosti širenja koncepta društvenog poduzetništva u RH Modra nit organizirala je informativno događanje – konferenciju Sustav podrške društvenom poduzetništvu u osijeku 14.12.2022.
Na konferenciji su sudjelovali dugogodišnji akteri i stručnjaci u području društvenog poduzetništva iz organizacija civilnog društva, socijalnih zadruga, poslovni subjekti, a odazvali su se i predstavnici javnih institucija, potpornih institucija i akademske zajednice.
Konferenciju je otvorila Sonja Vuković, predsjednica Udruge za kreativni razvoj Slap, osnivačica Modre niti i stručnjakinja u području društvenog poduzetništva s dugogodišnjim iskustvom. Prisutne je informirala o aktualnostima u području društvenog poduzetništva, o razvoju Europskog plana za socijalno poduzetništvo, da je usvojen Akcijski plan za socijalnu ekonomiju na razini EU i o aktivnostima na terenu koje za cilj imaju stvaranje Mreže za razvoj društvenog poduzetništva na nacionalnoj razini. Stvaranje Mreže za društveno poduzetništvo na nacionalnoj razini sa strukturom djelovanja kroz regionalne podružnice do sada je najkonkretniji prijedlog za umrežavanje i povezivanje svih društvenih poduzetnika.
Osim informiranja sudionika o konkretnim aktivnostima koje se poduzimaju na terenu, cilj konferencije je bio zajedničkim snagama svih relevantnih dionika u sustavu društvenog poduzetništva dati prijedloge za poboljšanje postojećih mogućnosti, ponuditi konkretne modele i smjernice koje će implementirati Mreža u svoje daljnje djelovanje.
Aktivnim sudjelovanjem okupljenih zaključeno je da je potrebno za početak napraviti jasne razlike između socijalne ekonomije, društvenog poduzetništva i društveno odgovornog poslovanja i o istima educirati javnost. Neophodno je i jasno definirati da društveni poduzetnici ne dolaze isključivo iz civilnog sektora, nego su ravnopravni dionici na tržištu, sa svim obvezama kao i bilo koji drugi poduzetnici. Ono što je već više puta spominjano kao jedna od ozbiljnih poteškoća u funkcioniranju DP-a je i nepostojanje jasnih Zakonskih okvira, nepostojanje konkretnog sustava podrške, financijsko kreditni sektor ne prepoznaje DP-ove kao poduzetnike i ne prati ih u financiranju.
Također, potrebno je educirati i ojačati DP-ove u području upravljanja, razviti centre potpore, aktivirati postojeću infrastrukturu i dati javnu imovinu DP-ovima na korištenje, jačati prisutnost na tržištu kroz bolje povezivanje i međusobnu suradnju, povećati mogućnosti i opcije povlačenja financijskih sredstava koje neće biti isključivo kroz projekte, osnažiti postojeće DP-ove za odabir poslovanja koji donose veće prihode i profit i posebno razmotriti postojeća pravila i uvjete za ispunjavanje kriterija društvenog poduzetnika koji su poprilično destimulirajući pri donošenju odluke baviti se društvenim poduzetništvom ili ne. Svi sudionici složili su se da su najavljena ulaganja u društveno poduzetništvo dobar vjetar u leđa i da se nikako ne smije dozvoliti opadanje broja društvenih poduzetnika jer su i društveni poduzetnici nositelji gospodarskog sektora uz bitnu razliku da osim gospodarstvu direktno doprinose društvenoj ravnopravnosti i smanjenju socijalnih razlika u društvu.