modra nit

logo
  • home iconnaslovna
  • services iconusluge
  • contact iconvijesti
  • contact iconkontakt
  • projects iconprojekt krugovi
banner image

Kamp Društveno poduzetništvo u novom svijetu pomaknutih vrijednosti

clock June 30, 2022
Business

Modra nit d.o.o. organizirala je Ljetni kamp društvenog poduzetništva u periodu od 27. – 29.6.2022. godine. Kroz tri dana aktivnog sudjelovanja sudionici iz civilnog, obrazovnog, poduzetničkog i javnog sektora prošli su edukativno – praktične radionice, vidjeli primjere dobre prakse i međusobno se povezali. Kamp je otvoren u Poduzetničko razvojnom centru općine Erdut gdje je sudionike dočekala i primila direktorica Bojana Orsić. Uvodnu edukaciju o društvenom poduzetništvu, poslovanju društvenih poduzetnika, počecima stvaranja klime za društveno poduzetništvo, prilikama i trendovima održala je Sonja Vuković iz Udruge za kreativni razvoj Slap. Mogućnosti kreiranja prilika kroz društveno poduzetništvo u kriznim vremenima okupljenima su predstavile Gordana Stojanović ispred Grada Osijeka koji provodi projekt REINSER – društveno poduzetništvo kao model zapošljavanja raseljenih osoba i Ivana Šibalić iz Udruge Breza. Prvi dan završio je definiranjem izazova i prepreka ali i prilika koje društveno poduzetništvo u Hrvatskoj može osigurati široj zajednici.

Drugi dan kampa započeo je posjetom samoodrživom gospodarstvu Čudesna šuma kroz koje nas je proveo vlasnik Mario Romulić i gdje smo uz razgledavanje i druženje razmatrali usku povezanost zelene i održive filozofije i koliko se iste prirodno vežu uz društveno poduzetništvo. Nakon zeleno- održivog primjera društvenog poduzetništva zaputili smo se u Beli Manastir u Peer centar Šećerana gdje su nas dočekale i primile predstavnice udruge Projekt građanske demokratske inicijative Mirela Alagić i Nataša Jovanović. Udruga P.G.D.I primjer je udruge koja je kroz transformaciju poslovanja postala društveni poduzetnik. Uz podršku lokalnih vlasti i sredstava iz EU fondova osigurali su smještaj za djecu bez roditeljske skrbi koji s napunjenih 18 godina izlaze iz udomiteljskih obitelji i koji će u obnovljenoj zgradi nekada bivše tvornice imati priliku osim stanovanja i raditi u novoopremljenoj praonici rublja, hostelu i kuglani. Predstavnice udruge P.G.D.I. podijelile su s sudionicima kampa sve izazove koje su prošle kroz transformaciju udruge u društveno poduzeće ali i pozitivne promjene koje su postigle i koje i dalje imaju namjeru ostvarivati. Posjet imanju Kuća biljkinog oca sudionici kampa iskoristili su za rezimiranje dojmova, informacija i saznanja koje su primili tijekom drugog dana.


Aktivnosti trećeg dana kampa održane su u Erdutu u Centru za održivi ruralni razvoj udruge Slap. Tematski, zadnji dan kampa obuhvatio je teme javnih politika i nužnost povezivanja svih dionika društva s ciljem jačanja vidljivosti i osiguravanjem prepoznavanja modela društvenog poduzetništva kao mogućeg rješenja različitih izazova s kojima se društvo kontinuirano susreće. Predavanja je otvorila dr. sc. Julija Perić profesorica na kolegijima poduzetništva na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Sudionike je informirala o stranici Better Entrepreneurship Policy Tool, točnije internetskom alatu za kreatore politika i druge zainteresirane strane na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini koje žele istražiti kako javne politike mogu pružiti potporu ženama, mladima, migrantima i nezaposlenima u osnivanju poduzeća i samozapošljavanju i kako javne politike mogu pružiti potporu za razvoj društvenih poduzeća. Važnost povezivanja u nastavku je istaknuo Stipe Efendić, predsjednik Centra za ruralni razvoj CERURA HR iz Sinja. Prisutne sudionike upoznao je s projektom “Dijalogom do hrvatske mreže za društveno poduzetništvo“, a ciljevi projekta su jačati partnerstva organizacija civilnih društava i društvenih poduzetnika, uključivanje novih članica u Hrvatsku mrežu za društveno poduzetništvo te provedba strukturiranog dijaloga svih dionika i donositelja odluka kako bi došlo do stvaranja poticajnog okruženja za razvoj društvenog poduzetništva.


Sudionici kampa zaključno su definirali nedostatke, mogućnosti i prednosti društvenog poduzetništva koji bi obuhvatili problematiku od nedorečenog zakonodavstva, nedostatka institucionalne pomoći i razumijevanja, nepoznavanje pojma društvenog poduzetništva kod šire javnosti i nedovoljne informiranosti, preko potreba educiranja svih društvenih skupina, od malih (aktualizacijom i poticanjem osnivanja učeničkih zadruga) do velikih, aktivno uključivanje lokalnih dionika u poduzetničkim potpornim institucijama, lag -ovima i jače povezivanje postojećih organizacija. Aktivnijim isticanjem i promoviranjem primjera dobre prakse širiti svijest o društvenom poduzetništvu kao smjeru poslovanja koji apsolutno ispunjava već definirane ciljeve koje smo si kao društvo zadali doseći, a to je uspostava održivog, zelenog i uključivog društva.

nedavne vijesti

  • project image

    Katalog usluga Modre niti

    March 8, 2023 read more
  • project image

    Video dobre prakse društvenog poduzetništva

    March 31, 2023 read more
  • project image

    Sajam dobre prakse DP-a u Osijeku

    March 25, 2023 read more
  • project image

    Održana izložba “Dobra ekonomija na djelu” u Kulturnom Centru Osijek

    March 24, 2023 read more
  • project image

    Izložba “Dobra ekonomija” u P.G.D.I-u

    March 13, 2023 read more
Sve vijesti

projekt krugovi up.02.3.03.0087

eu image

Copyright © 2023 Modra nit - All Rights Reserved. Sadržaj ove web stranice isključiva je odgovornost Modre niti i ne odražava nužno stavove Europske unije.

Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}